lördag 24 augusti 2013

Xiao Long Bao @ Din Tai Fung

Igår flyttade jag äntligen in till min egen lägenhet här i Taipei. Förutom att flytta över mitt bagage hann jag inte med så mycket mer eftersom det blev åskoväder bara någon timme efter jag flyttat in så jag förblev hemma resten av dagen.

Idag har jag och några nyfunna vänner varit på Din Tai Fung och ätit xiao long bao till lunch. Din Tai Fung är en av Taipeis mest kända restaurang för att servera dessa små delikatesser och utan besvikelse levererade de väldigt goda xiao long bao, kanske de godaste jag ätit. De är helt perfekt i storleken och väldigt goda i smaken. Rekommenderas starkt!

Det var som förväntat väldigt mycket folk men väntetiden var helt okej ändå, ca 30 min.


Utsikten från restaurangen som ligger 200 meter från MRT Dongmen station, Exit 5. 

 T.o.m Tom Cruise har varit här! :D

Vi utanför restaurangen, ivrigt väntande på vår tur. ^^


Kockarna som gör xiao long bao.


Vi beställde även lite sidorätter.




Här är de välkända xiao long bao med fläskkött


Pinhsiang (taiwanes) & Sara (kines)

Beopark (korean) & Jag (svensk)

Xiao long bao med grönsaks-och räkfyllning.

Prefekt munsbit

Stekt ris med räkor

Sötsur soppa med tofu och grislever

Mätta och belåtna! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar