lördag 17 augusti 2013

Lägenhetsletande

Hela gårdagen gick till att kolla på lägenheter, Jag såg nog 5 lägenheter i olika områden i Taipei men ingen av de föll mig i smaken. Jag inser att jag förmodligen behöver sänka min standard och förstå att det är "kompact living" som gäller här i Taipei. Imorgon ska jag på ytterligare en visning och förmodligen har jag några till som jag kan titta på. För tillfället bor jag på ett Hostel som är väldigt mysigt. Personalen är väldigt vänliga och hjälpsamma så om jag inte hittar något eget boende än kommer jag att förlänga min vistelse här. Det kostar bara ca 120 sek per natt så det är billigare än att bo i en egen lägenhet. 

Idag har jag hängt med Li (personal på Hostel som studerar på mitt blivande universitet) och träffat hans vän Alina som ska åka på utbyte i Finland. Vi har suttit och fikade på ett café och utbyta en hel del information om Taipei och Skandinavien. Jag gav henne lite tips inför resan och de gav mig en hel del information om bla. klubbar att festa på och var det finns god ramen (japanska nudlar). Efteråt, när det hade slutat regna (det ösregnade när vi satt och fikade), gick jag och Li på lite sightseeing. Han har själv inte varit på alla turist platser i Taipei så vi höll varandra sällskap. Nedan följer några bilder på de platser vi besökte.


I famnen på Sun Yat-Sen (tror jag)


Taipei 101


Sun Yat-Sen Memorial Hall


Den här LOVE finns tydligen också i Taipei (känd från Tokyo http://lisaomajaijapan.blogspot.tw/2011/10/shinjuku.html)


Mopeden har verkligen ockuperat Taipei, de finns verkligen överallt. 

Imorgon bär det av till ännu en lägenhetsvisning och nya äventyr så nu säger jag: God natt! ^^

2 kommentarer:

  1. Jaaa!! Så härligt att denna bloggen lever igen! :)
    Jag kommer följa dig på dina äventyr!!
    Kramar!

    Linnea :)

    SvaraRadera
  2. Du kommer hitta lägenhet förr eller senare. Roligt att kunna läsa din logg igen! Saknat den! Visa vad Taiwan har att erbjuda!

    SvaraRadera