måndag 19 augusti 2013

Funnit min hem i Taipei

Nu har jag äntligen funnit mitt hem här i Taipei! :D

Igår fick jag en ny koreansk rumskamrat som inte talar engelska så jag har fått träna på mina mandarin-kunskaper. Hon ska också studera här i ca 1 år och eftersom hon inte heller känner någon i Taipei blev vi snabbt vänner. 

Idag har jag och min nya koreanska vän varit på den största bokhandeln i Taipei. Vi har dessutom varit på lägenhetsvisning. Efter den tredje lägenheten beslöt ja mig för att inte leta mer och ta det som erbjöds. Den tredje lägenheten är verkligen den bästa jag hittills sett. Det är nytt och fräscht och ligger i ett bra område och dessutom är det gångavstånd till skolan. Det enda negativa är att det är lite litet men jag tror nog att jag vänjer mig. Hyran blev iaf billigare än vad jag hade räknat med. Imorgon ska jag skriva på ett 10 månaders kontrakt och på onsdag flyttar jag in. Allt har gått som planerat trotts allt och jag känner mig så lycklig. ^^

Men det goda för dagen slutar inte här. Idag fick jag två japanska rumskamrater som studerar till massörskor. Förutom att jag fick möjligheten att träna på min japanska så frågade de mig om de fick ge mig massage. Självklart fick de göra det. Så ikväll har jag fått 30min massage och imorgonbitti kommer jag få ytterligare 30min massage. :D Lucky me! ^^  

Eslite, Taipeis mest kända bokhandel som dessutom är
den enda bokhandeln i världen som har öppet dygnet runt.

1 kommentar:

  1. Åh!! Massage... Lyxlirare :) Såna vänner är bra att lära känna!

    Kram och lycka till med flytten! :)

    SvaraRadera