söndag 25 augusti 2013

Heldag på IKEA nr.2

Idag blev det ännu en shoppingdag för att inhandla det jag inte hann med igår. 
Jag startade dagen med en stor skål vietnamesisk risnudel-soppa med biff i en liten restaurang på den välkända gatan Yongkang st. Om jag någon gång längtar hem till mammas mat så kommer jag att vända mig till det här stället. Ingenting kan smaka lika bra som mammas mat men detta är definitivt något som påminner om det. ^^

Precis runt hörnan från min lägenhet ligger den här stora kyrkan vars kors lyser rött på kvällen.


 Ingenting kan slå en härligt god skål med vietnamesisk risnudel-soppa!


Passerade den här byggnaden på vägen till IKEA


 Jag passade även på att handla lite på Carrefour, en stormarknad som säljer allt från elektronik, kläder, smink, möbler till livsmedel. Jag inhandlade två kuddar som faktis är billigare än på IKEA.

IKEA nr.2 som ligger lite utanför stan, närmare sagt vid Touqinzhuang station (MRT)

Även idag var det galet mycket folk på IKEA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar