fredag 16 augusti 2013

Framme i Taipei

Efter mer än ett dygns resande är jag nu äntligen framme i Taipei. Det blev än längre restid än planerat eftersom det var oväder i H.K. Mitt första flyg blev därför inställt så jag fick vänta ytterligare 3 timmar på nästa. Hur som helst gick resan bra och jag hittade till slut fram till mitt Hostel efter mångas hjälp. Något att komma ihåg är att inte lita på EN kines, fråga flera för att vara säker på att den första talar sanning, så du inte går åt helt fel håll som jag gjorde.

Första intrycket av Taipei? 
Taipei är mycket lugnare än Tokyo, gatorna trafikeras mest av bilar och mopeder som dessutom är parkerade på trottoaren. Luften är förorenad och byggnaderna är väldigt slitna och smutsiga. Den del av staden som jag hittills sett påminner mer om Kina än Japan. Folket är dock mycket trevligare än fastlands-kineser och servicen jag upplevt hittills är bra.

Idag ska jag ut och utforska området där jag ska studera och kolla på några lägenheter.
Ha en bra dag! ^^

Flygplatsen i H.K. 

Min första måltid i Taipei: Tonfisk-Onigiri och Japansk grönte.

1 kommentar:

  1. Oj vad roligt det ser ut! Hoppas du kommer stor trivas där! :)

    SvaraRadera