tisdag 27 augusti 2013

Planering Inför Resa

De senaste två dagarna har jag inte gjort något särskiljt. 

Igår var jag på skolan och registrerade mig för den kommande terminen som börjar den 5 september. Själva registreringen tog ca två timmar då jag var tvungen att göra tre språktest (muntligt, hörförståelse och läsförståelse). Detta görs för att de ska veta vilken nivå jag ligger på och kunna placera mig i rätt klass.
Jag såg också till att få mina CSN pappren ifyllda som jag idag har skickat in. Tydligen har mitt universitet stipendier som de delar ut, såg att bl.a. två svenskar hade fått det så jag ska nog söka nästa år. ^^

Jag har även under dessa två dagar planerat min kommande resa runt östkusten som jag ska påbörja imorgon. Olyckligtvis såg jag på nyheterna ikväll att en tyfon kommer att dra in över östkusten de två kommande dagar, men eftersom jag redan har bokat boendet så kommer jag ändå att åka, i värsta fall får jag stanna på inomhus.

Idag har jag även hunnit med mitt tredje besök på IKEA för att införskaffa mig ett LACK bord som jag i skrivande stund sitter vid. Det är verkligen inte lätt att flytta utan bil och hjälp! Eftersom jag redan hunnit med två måltider köttbullar med mos på IKEA blev det idag en korv med bröd. Detta var en stor besvikelse då varken korven eller brödet smakade som hemma i Sverige. Det enda som var gott var senap och ketchupen. Jag rekommenderar alltså er inte att äta korven på IKEA i Taiwan.

Så här ser den ut. IKEA-Korv


Igår var jag inne på ett bageri som bl.a. säljer dessa sötingar. ^^


Dagens lunch för NT$ 60 (ca 13 kr)


Gårdagens Japanska middag: Seafood Udon för NT$ 100 (22 kr)


 Kvällens Japanska middag: Japansk Curry med Friterad Kyckling, sallad och dessert från CoCo Curry House för NT$ 231 (50 kr)


Kvällens Dessert från CoCo Curry House: Matcha Pudding/ Pannacotta med röda bönor.


 Korsningen till IKEA


Taipei Arena


Ett sött kafé i mitt kvarter.


Nu ska jag packa och förbereda för den kommande veckans äventyr. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar