tisdag 20 augusti 2013

Tyfon på väg


Den kommande veckans väder ser inte så lovande ut. som ni ser ovan beräknas en tyfon att komma in över Taipei inatt och vara fram till och med torsdag. Eftersom det kan vara ganska farligt att vistas ute när det är tyfon så har en vän rekommenderat att jag bör stanna inne. Detta innebära att jag kommer inte kommer att kunna flytta som planerat imorgon utan får vänta med det tills på torsdag. 

Angående lägenheten så var jag och skrev på hyreskontraktet idag. Jag var först lite nervös över hur jag skulle lösa situationen eftersom hyreskontraktet endast stod på kinesiska och Li inte kunde följa med mig, men jag gick dit själv ändå och det visade sig att jag förstod det mesta. Detta är så typiskt tjejer att underskatta sin förmågan. Tack till min kär vän Alda som mentalt fanns där och stöttade mig! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar