torsdag 29 augusti 2013

Hualien Dag 1

Just nu befinner jag mig i Hualien en stad på Taiwans östkust. Jag tog mig hit från Taipei Main Station med buss till Luodong och sen vidare med tåg. Hela resan gick bra och idag har jag bra gått runt och utforskat stan samt ätit en massa mat. Ett oväder hänger över staden som gör det svårt för mig att besöka nationalparken Toroko, så jag kommer nog få spara på den resan till nästa gång. Här kommer några bilder på vad jag gjort och sett idag.

Martyrs' Shrine


Några som korsar kanalen


 Japansk rätt, Takoyaki.


 En hund som kom fram till mig och ville tigga mat.


 Köpte nougat som souvenir.


Här inne köpte jag även några sötsaker.


Kvällens middag på Salt Lick, en restaurang som fått förstaplatsen i tripadviser. Jag åt baby ribs med hush puppies. Väldigt möra och saftiga revbensspjäll men inte riktigt min smak, (eller så var jag bara för mätt).


En liten gata.


Detta är ett känt Baozi ställe som jag blev rekommenderad till. Men jag tror att jag är för trött på mat nu, så ingenting smakar speciellt gott längre.

2 kommentarer:

  1. Kul att höra om dina strapatser!

    Kram Klara

    SvaraRadera
  2. Söt vovve! Kanske ville ge dig sällskap på din underbara typ matresa :P!

    SvaraRadera