torsdag 7 maj 2009

Tacopaj



Ikväll blev det en "Tastelines 10-i-topp". För en gångs skull provade jag på att göra matpaj och det blev såklart den nya fredagsrätten tacopaj. Receptet löd såhär:

Pajdeg:
2 dl vetemjöl
100 g smör
2 msk vatten

Fyllning:
400g nötfärs
1,5 dl vatten
1 påse taco kryddmix
1,5 msk Jalapeños, hackade
2 dl crèmefraiche paprika & chili
3 st tomater
150 gram cheddarost
Men nyttigätare som jag försöker att vara bytte jag såklart ut vissa ingredienser. Istället för crèmefraiche använde jag kessella kryddad med paprika- och chilipulver och istället för cheddarost blev det mozzarella light. Vi hade ingen nötfärs hemma så det blev blandfärs 50% 50% istället.

Ärligt talat blev jag riktigt besviken, trodde att det skulle smaka bättre. Pajdegen blev väldigt smulig (jag är nog riktig amatör på att göra pajdeg) och pajen i helhet blev för salt. I alla fall så serverade jag pajen med gurka och majs så det blev ändå ätbart. ^^


1 kommentar:

  1. de ser ju hur gott som helst ju... yummmy.. sakna hemlagad mat aaa... hard to get it here in china... i want someeeee... :)

    SvaraRadera