onsdag 6 maj 2009

Kikärtsbiffar & Kesokaka

Ikväll blev det kikärtsbiffar med zucchini till middag. Jag serverade dessa underbara biffar med pitabröd, gurka och tzatsikisås gjord på kvarg ( hade inga andra grönsaker hemma).


Kikärtsbiffarna var väldigt enkla att göra dock tog det lite tid att steka dem men under tiden han jag diska undan allt jag hade ställt till med så det gick ingen tid förlorad.


Falafelälskar som jag är tycker att biffarna är helt underbara men grabbarna i huset tyckte att det smakade som pensionärmat (konsistensen). Så för alla er som kan tänka er att äta vegetariskt och nyttigt rekommenderar jag varmt denna rätt.

Receptet hittade jag här. Såhär såg mina biffar ut.




Till efterrätt blev det en riktig snabb och enkel kesokaka. Här serverad med en klick kesella och lite jordgubbssylt. Mums ^^




Recept för 4 port

500 gram keso naturell
0,5 dl vetemjöl
3 dl mjölk
2 st ägg
0,5 dl socker
0,5 tsk kardemumma


Tillagning:
Vispa ihop mjölk och mjöl så klumparna löser sig. Vispa i resten och häll i smord form. Grädda i ugnen på 200-225 grader i ca 30min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar