måndag 11 maj 2009

Lång Helg

Det blev en riktig lång helg förra veckan. I fredags var jag bjuden på 20års fest hos Anna och i lördags var vi ute med jobbet på T-bone (Davidshall), de hade helt underbar mat. Det var dock inte första gången jag var där men det var länge sen ( rekommenderar starkt). ^^

I söndags blev det ännu en bakdag då vi gjorde Polo buns för andra gången. Det blev ännu en misslyckad sats. Goda vanliljbullar men inte alls som de ska vara. 3:dje gången gillt ;)


På T-bone blev det vitlöksbröd till förrätt.


Huvudrätten blev ryggbiff med idahopotatis och tjeckisk öl. ^^

Annelie och Nicklas åt lammracks (500gr Österlenlamm med chevré
gratinerade tomater) med potatisgratäng.

Till efterrätt blev det en varm chokladkaka som var helt underbar, enligt de andra.

Eftersom jag inte kan äta choklad blev det äkta vanlijglass till mig istället. ^^

Här är hela gänget, fattas bara Madeleine och Malin som inte kunde komma.

Hos Anna blev det thailändsk kycklinggryta med grön curry och blandadegrönsaker, serverades med ris. Det var riktigt gott men starkt. ^^

Till efterrätt fick jag laktosfri hallon- och vanlijglass som var supergod ^^

Här är hela sällskapet. Födelsedagsbarnet, Anna, längst till vänster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar