söndag 30 maj 2010

Robertos Kaka

Jag passade även på att göra ytterligare en Robertos kaka idag när ugnen ändå var igång och eftersom jag bakat så mycket  annat gott idag så kan jag nog vara lugn om att den får vila ifred den här gången. Förra gången jag gjorde Robertos kaka hann den inte ens stå i 24h innan den blev styckad och uppäten =(. Idag gjorde jag en modifierad Robertos kaka som bestå av olika torkade frukter (päron, äpple, russin, aprikoser och katrinplommon) och whisky (Grant). Förhoppningsvis blir den ännu godare än den förra som också var väldigt god men hade som sagt behövt stå några timmar i vila till. ^^

Modifierad Robertos kaka

30 maj 10 025

Uppdatering

5 juni 10 003

Den här Robertos kakan blev himla god. Jag hade som sagt ändrat lite på receptet, hade i lite olika sorters torkade frukter istället för bara aprikoser och russin, och resultatet blev himla bra. Jag hade även i 2 msk whisky men en lite skvätt till hade inte skadat. Riktigt gott i alla fall. ^^

1 kommentar:

  1. Oj här snålas det inte med ugnen idag :P Keep up the good work =) // J

    SvaraRadera