torsdag 4 mars 2010

Chokladcupcake m. Jordnötsfrosting

Det blev en testrunda av kladdiga chokladmuffins med jordnötsfrosting idag. Imorgon ska jag baka till en 25-års fest så jag måste hitta det ultimata receptet, men jag tror att jag har bestämt mig för vilka cupcakes jag ska göra. Det blir inte dessa i alla fall. Dessa kladdiga chokladmuffins, som de heter, blev inte tillräckligt kladdiga och smakade inte tillräckligt mycket choklad så jag ska satsa på att göra Leilas kladdkaksmuffins. Jordnötsfrostingen blev rätt bra så den kommer jag nog testa fler gånger. ^^

3 mars 10 013 Chokladcupcake med Jordnötsfrosting

3 mars 10 011

Kladdiga chokladmuffins

ca 10 st

Ingredienser:

2 ägg

2 1/2 dl socker

1 1/2 dl vetemjöl

2 tsk vaniljsocker

4 msk kakao

1 krm salt

100 g smält smör

Gör såhär:
1. Rör ihop ägg och socker, vispa ej.

2. Blanda de torra ingredienserna och rör sedan ner dem i ägg- och sockerblandningen.

3. Rör ner det smälta smöret.

4. Fyll 3/4 av muffinsformarna med smet.

5. Grädda i mitten av ugnen, 200 g, ca 14-15 min.

Låt svalna på galler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar