söndag 21 mars 2010

"Festlig Kasslegratäng"

Jag lagade en pastagratäng med kassler till lunch idag, hittade ett recept på baksidan av min béarnaisesåskartong som lät intressant. Gratängen bestod av 240g pasta, 400g kassler, 1 påse béarnaisesås, 2dl mjölk, 400g krossade tomater och 100g gratängost. (Gör så här: Koka pastan och lägg över i en gratängform. Strö över finstrimlad kassler. Rör ner innehållet av en påse béarnaisesås i mjölken, låt koka upp. Blanda ner krossade tomater i såsen. Bred såsen över pastan och kasslern. Strö över riven ost. Gratinera i ugn 200grader 20-30min.)

Resultatet blev helt ok, det gick att äta men jag tycker inte att rätten lever upp till sitt namn "Festlig kasslergratäng". Man kände inte av béarnaisesåsen så mycket men det blev en liten speciell smakkombination. Jag serverade i alla fall gratängen med en sallad av majs och advokado. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar