fredag 26 februari 2010

Spagetti Bolognese m. Köttfärssås

Jag var på en mässa igår där de delade ut gratis produkter, bland annat fick jag Findus Bolognese mix. Dessa sorter av färdigblandade “kryddor” är egentligen inget som lockar mig men eftersom jag aldrig lagat mat av denna variant (förutom tacokryddblandning) så tyckte jag att det skulle bli kul att se vad det kunde ge för resultat.

På förpackningen så står det att man endast behöver tillsätta köttfärs och lite vatten, men eftersom jag vet att en köttfärssås behöver lite mer än så så kunde jag inte låta bli att blanda i lite lök, timjan och grädde i röran. Resultatet blev faktiskt väldigt bra, förmodligen tack vare grädden och timjan. Slutsaten av mitt test är väl att jag inte förstår mig på varför man behöver en sån här färdigblandad påse när det ändå inte är så svårt att slänga ihop en egen köttfärssås. Eller vad tycker ni? 

260210 001

Resultatet. Alltid lika gott med spagetti med köttfärssås. ^^

12-19 feb 10 jerusalem 030

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar