måndag 6 juli 2009

Pasta m. Kyckling & Champinjonsås

Ikväll blev det en efterlängtad pastarätt som både är snabb och enkel att laga. Jag åt denna pastarätt på en restaurang för cirka ett år sen och sen dess har jag alltid velat laga den men så har jag glömt bort det. Så nu äntligen fick jag uppleva denna goda rätt igen. En riktig studenträtt kan jag väl tillägga med tanke på hur lättlagad den är. Supergod! ^^

Pasta med Kyckling & Champinjonsås
3-4 portioner

Ingredienser:
Pasta för 3-4 personer
3 stora kycklingfiléer
200 g champinjoner (konserverade)
1 påse pulver- champinjonsås
vitpeppar

Gör så här:
1. Koka pastan.
2. Koka champinjonsåsen enligt förpackningen fast med dubbelt så mycket vätska. (1 dl vatten + 5 dl mjölk).
3. Dela kycklingen i lagom stora bitar, stek kycklingbitarna tillsammans med champinjonerna i en panna med lite olja.
4. Lägg kycklingen och champinjonerna i såsen och smaka av med vitpeppar och salt om det behövs. Om du vill ha såsen lite tjockare så blanda i en 1/2 msk potatismjöl + lite vatten.

Smaklig spis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar