torsdag 2 juli 2009

Lilla Gassfabriken

Det blev äntligen riktig glass idag. Lite senare på eftermiddagen idag, när solen blivit lite svagare, tog Jag och Joni en promenad ner till Lilla glassfabriken. För det första för att fira att sommaren äntligen är här och för det andra, fira Joni för att han kommit in på skolan i Shanghai. Grattis! ^^

Jag köpte mig två kulor i strut bestående av en som heter Fifty-fifty ( hallonglass med saltlakrits-rippel) och en kula svartvinbärsorbet. Riktigt goda båda två. Fifty-fifty smakade som mjukglass med saltlakrits strössel och svartvinbärsorbeten är den godaste jag ätit på länge, Rekommenderas starkt. Rekommenderar även flädersorbet som också är en av mina favoriter.
Joni köpte en kula hallonsorbet och en kula Limoncello. Hallonsorbeten var helt ok, Limoncellon var däremot supergod. Den påminner om något men kom inte på vad. Någon som vet?


Min glasstrut...mums ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar