lördag 15 augusti 2009

Festivalmat

Nu har den årliga malmöfestivalen börjat igen och så klart ska man passa på att äta nu i början innan det börjar bli för "smutsigt". Jag och Joni tog oss vars en tallrik från Lousiana igår,tallriken består av en kycklingfilé, några idahopotatis, lime och sås. Varje år äter vi på Lousiana minst en gång men igår blev vi så grymt besvikna att vi nog inte ger den en chans till. Kycklingfilén var med skinn och super torr, potatisen var långt från färdig och såsen var söt som socker dock god men långt från vad det "ska/ brukar" smaka.

Lousiana tallrik, stor besvikelse :(



Vi smakade även på en langos som såg så traditionell ut. Det är ett gammalt par som har sitt stånd mitt emot Åhlens city de har 2 små fritöser och lite ingredienser till langosen ingen stress och inga anställda, riktigt söta var de så jag kunde inte låta bli att smaka på deras langos. Det visade sig lite senare att det var den godaste langosen jag ätit i mitt liv. Det måste vara så en riktig langos ska smaka. Fräsch men ändå krispig helt underbar! Ska ni äta langos så ska ni äta den där, jag lovar er ni kommer inte att bli besvikna.

55 kr för en med räkor, ost och lök. Värt varenda krona!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar